Z doniesień banków Alior, Millennium Bank i Getin Bank wynika, iż oszuści podszywają się pod ich pracowników. Oferują oni różnego rodzaje promocje lub po prostu straszą karami umownymi.

Banki ostrzegają przed kolejnymi próbami oszustwa
Banki ostrzegają przed kolejnymi próbami oszustwa


Cyberprzestępcy podszywają się pod pracowników banków dzwoniąc jako konsultanci. Korzystają z kilku schematów, między innymi oferują atrakcyjne inwestycje, z informacją o podejrzanych transakcjach lub chcą przestraszyć karami umownymi.
Może Cię zainteresować: Banki postanowiły wprowadzić „Godziny dla Seniorów”
Na wyświetlaczu telefonu wyświetla się numer infolinii instytucji finansowej. Oszuści wyłudzają dane osobowe, dane do logowania w banku. Pamiętaj! Bank nigdy nie poprosi Cię o dane do logowania. Nigdy nie podawaj tych informacji osobą trzecim.

Oszuści podszywają się pod konsultantów

Alior Bank – wyłudzenie logowania


W Alior Banku przestępcy dzwonią z numeru infolinii +48 12 370 7000, aczkolwiek nie jest to regułą. Połączenie może zostać wykonane z dolnego numeru lub zostać przekierowane.

Millennium – podszywają się pod pracowników

Podszywając się pod pracowników banku Millennium fałszerze chcą abyś szybko podał im swoje dane do logowania w banku lub po prostu zainstalował aplikację. Oczywiście pod żadnym pozorem nie wolno niczego instalować na swoim telefonie.
Podobne próby wyłudzania zdarzały się już wcześniej:Największy bank w Polsce zaatakowany! Co z pieniędzmi?
Jeżeli jesteś klientem Millennium Bank zwróć szczególną uwagę na numer telefonu wyświetlany na wyświetlaczu. Oszuści są w stanie tak przekierować połączenie, aby wyświetlił się oficjalny numer banku Millennium.

W Getin Bank bardziej drastycznie

Najwięcej niepokojących sygnałów płynie z Getin Banku. Telefoniści są bardzo nachalni, oferują inwestycje w kryptowaluty, wywierają presję na rozmówcy do tego stopni, iż starszą karami umownymi. Tak jak w pozostałych bankach zachęcają do instalowania aplikacji lub po prostu chcą uzyskać dane do logowania.