Czy nie łatwiej byłoby każdemy z nas, gdyby wszystkie instytucje poszły śladem Santander Consumer Bank? Otóż ten bank od roku wprowadza w swojej korespondencji z klientami projekt o nazwie „Rzecz jasna”.
Chodzi o zastosowanie prostego języka w korespondencji oraz komunikacji z klientami w placówkach banku. Już od roku bank pracuje nad projektem oraz z pracownikami, aby porozumiewanie z klientem było proste, czytelne i przyjemne w odbiorze.
Santander chce dotrzeć do klientów
Bez wątpienia zetknąłeś się z korespondencją z banku lub innej instytucji, która była napisana w sposób bardzo formalny. Wydaje się, by nikt nie chciałby, aby tak się do niego zwracano. Aczkolwiek pisma są redagowane w taki sposób, aby robiły one „wrażenie” na czytającym. Oczywiście ma to negatywny odbiór na zrozumienie, dlatego też Santander postanowił przełamać tą lodową barierę komunikacji.
A może by tak po ludzku?!
Innowacyjny pomysł, w którym pionierem okazuje się być Santander Bank zdobywa coraz większe uznanie. Obecnie zmiany wprowadzane zostają w listach do klientów indywidualnych.
Może Ci się przydać: Logowanie Santander dla klientów indywidualnych
Kolejnym krokiem będzie zmiana regulaminów – pierwszy regulamin jaki możemy zobaczyć w prosty języku to: Elektroniczny Kanał Kontaktu. Zobaczysz w nim nowoczesną grafikę cieszącą oko, infografiki dla przedstawienia sprawy w czytelny sposób i oczywiście nigdzie nie znajdziesz bankowego żargonu.