BLIK informuje o otrzymaniu zgody od Narodowego Banku Polskiego. Sprawa dotyczy nowej funkcji, która ma zostać wprowadzona do usług BLIK. Operator wpadł na pomysł, aby dać możliwość przesyłania przelewów P2P (przelew bezpośredni).
![Płatność P2P Blik](https://bankowo24.pl/wp-content/uploads/2019/12/p2p_blik.png)
Polski Standard Płatności, operator systemu #BLIK otrzymał zgodę prezesa NBP na wprowadzenie rozwiązania „prośba o przelew na telefon”.#BLIK #P2P #mobile #payment @Cashlesspl https://t.co/lqCyunwhhW
— BLIK (@BLIKmobile) December 10, 2019
Rozpoczęcie transakcji ma polegać na przesłaniu prośby o przelew. Wysyłający otrzymuje powiadomienie, które może zaakceptować lub odrzucić. W momencie zaakceptowania zostają uruchomione czynności, które przekażą środki na konto wysyłającego zapytanie.
Prośba o przelew – nowa funkcja BLIK
Przesłanie prośby o przelew ma się odbywać tylko i wyłącznie przy użyciu BLIK. Nie będzie możliwości, w której to otrzymamy od nieznanej osoby zapytanie o dokonanie wpłaty. Nowa funkcja ma być w pełni bezpieczna, wygodna i szybka. Wysyłający pieniądze ma na potwierdzenie maksymalnie 72 godziny, po tym czasie prośba przepada.
Tylko w usłudze mobilnej?
Z obecnych informacji wynika, że dostęp do usługi mają mieć tylko osoby posiadające dostęp w usłudze mobilnej. Ma to na celu uchronienie przed wysyłaniem próśb przez osoby niezweryfikowane w systemie.
Kiedy „prośba o przelew” będzie dostępna w BLIK?
Jak podaje Polski Standard Płatności (PSP) nowej funkcji od BLIK możemy spodziewać się już na początku roku 2020. Prośba o przelew ma trafić do dwóch banków, z doniesień wynika, że to ING oraz mBank. Na stronie internetowej BLIK możemy już przeczytać o nowej funkcji, ale informacji na dzień dzisiejszy jest jeszcze niewiele.