BLIK informuje o otrzymaniu zgody od Narodowego Banku Polskiego. Sprawa dotyczy nowej funkcji, która ma zostać wprowadzona do usług BLIK. Operator wpadł na pomysł, aby dać możliwość przesyłania przelewów P2P (przelew bezpośredni).
Polski Standard Płatności, operator systemu #BLIK otrzymał zgodę prezesa NBP na wprowadzenie rozwiązania „prośba o przelew na telefon”.#BLIK #P2P #mobile #payment @Cashlesspl https://t.co/lqCyunwhhW
— BLIK (@BLIKmobile) December 10, 2019
Rozpoczęcie transakcji ma polegać na przesłaniu prośby o przelew. Wysyłający otrzymuje powiadomienie, które może zaakceptować lub odrzucić. W momencie zaakceptowania zostają uruchomione czynności, które przekażą środki na konto wysyłającego zapytanie.
Prośba o przelew – nowa funkcja BLIK
Przesłanie prośby o przelew ma się odbywać tylko i wyłącznie przy użyciu BLIK. Nie będzie możliwości, w której to otrzymamy od nieznanej osoby zapytanie o dokonanie wpłaty. Nowa funkcja ma być w pełni bezpieczna, wygodna i szybka. Wysyłający pieniądze ma na potwierdzenie maksymalnie 72 godziny, po tym czasie prośba przepada.
Tylko w usłudze mobilnej?
Z obecnych informacji wynika, że dostęp do usługi mają mieć tylko osoby posiadające dostęp w usłudze mobilnej. Ma to na celu uchronienie przed wysyłaniem próśb przez osoby niezweryfikowane w systemie.
Kiedy „prośba o przelew” będzie dostępna w BLIK?
Jak podaje Polski Standard Płatności (PSP) nowej funkcji od BLIK możemy spodziewać się już na początku roku 2020. Prośba o przelew ma trafić do dwóch banków, z doniesień wynika, że to ING oraz mBank. Na stronie internetowej BLIK możemy już przeczytać o nowej funkcji, ale informacji na dzień dzisiejszy jest jeszcze niewiele.