Kolejne próby cyfrowych ataków na bank. Ponownie na celowniku przestępców staje Santander Consumer Bank. Tym razem oszuści próbują wyłudzić dane przez skrzynkę e-mail.
Czytaj też: Masowe wypłaty z banków. Panika wzrasta
Z informacji Santander Consumer Bank dowiadujemy się, że ataki zostają przeprowadzone przez email. Podobne przypadki wykradania danych miały też miejsce w innych bankach. Pamiętajmy również, że zagrożenie może przybierać inną formę. Oszustwo przy bankomacie czy kampania phishingowa to już znane nam metody oszustów.
Jak obronić się przez atakiem
W treści fałszywego maila znajduje się informacja o konieczności zaktualizowania i zweryfikowania informacji o Twoim koncie. Oszuści umieszczają łącze, które po kliknięciu przekierowuje nas na stronę internetową przestępców.

Warto wiedzieć: Bez pieniędzy prawie pół miliona Polaków
Jeżeli przejdziesz przez łącze i dostaniesz się na witrynę oszustów pamiętaj, by nie podawać swoich poufnych danych. Na fałszywej witrynie znajdują się pola do wprowadzenia swojego numeru oraz hasła do logowania oraz kodu weryfikacyjnego z wiadomości SMS. Z tymi informacjami przestępcy bez problemu wykradną Twoje pieniądze w ciągu kilku chwil. Tyle danych wystarczy chociażby do skorzystania z płatności BLIK, aby przesłać pieniądze na inne konto.