Kolejne próby cyfrowych ataków na bank. Ponownie na celowniku przestępców staje Santander Consumer Bank. Tym razem oszuści próbują wyłudzić dane przez skrzynkę e-mail.

Uważaj na fałszywe maile, nie są one wysłane przez bank. Możesz stracić pieniądze.
Uważaj na fałszywe maile, nie są one wysłane przez bank. Możesz stracić pieniądze.

Czytaj też: Masowe wypłaty z banków. Panika wzrasta

Z informacji Santander Consumer Bank dowiadujemy się, że ataki zostają przeprowadzone przez email. Podobne przypadki wykradania danych miały też miejsce w innych bankach. Pamiętajmy również, że zagrożenie może przybierać inną formę. Oszustwo przy bankomacie czy kampania phishingowa to już znane nam metody oszustów.

Jak obronić się przez atakiem

W treści fałszywego maila znajduje się informacja o konieczności zaktualizowania i zweryfikowania informacji o Twoim koncie. Oszuści umieszczają łącze, które po kliknięciu przekierowuje nas na stronę internetową przestępców.

Przykład wiadomości email przesłany przez oszustów podszywających się pod Santander Consumer Bank
Przykład wiadomości email przesłany przez oszustów podszywających się pod Santander Consumer Bank

Warto wiedzieć: Bez pieniędzy prawie pół miliona Polaków

Jeżeli przejdziesz przez łącze i dostaniesz się na witrynę oszustów pamiętaj, by nie podawać swoich poufnych danych. Na fałszywej witrynie znajdują się pola do wprowadzenia swojego numeru oraz hasła do logowania oraz kodu weryfikacyjnego z wiadomości SMS. Z tymi informacjami przestępcy bez problemu wykradną Twoje pieniądze w ciągu kilku chwil. Tyle danych wystarczy chociażby do skorzystania z płatności BLIK, aby przesłać pieniądze na inne konto.

Polub nas na Facebooku