Mail od PKO BP może okazać się fałszywy

Fala oszustw internetowych w ostatnich miesiącach jest ogromna. Każdego dnia napływają informacje dotyczące różnorodnych działań mających na celu uśpienie naszej czujności i złapanie się w sieci oszustów.
Klienci PKO BP pod atakiem oszustów rozsyłających fałszywe maile
Klienci PKO BP pod atakiem oszustów rozsyłających fałszywe maile. / Fot. Sigmund z Unsplash

Warto przeczytać: Instrukcja bezpiecznego logowania do iPKO

Jak informuje Bank PKO BP w ostatnich dniach fałszywe wiadomości mogły pojawić się wśród klientów właśnie tego banku.

„Oszuści wysyłają wiadomości przypominające maile z wyciągiem okresowym. Załącznik zawiera złośliwe oprogramowanie. Nie otwieraj go, nie klikaj też w linki w tego rodzaju e-mailach. Możesz stracić pieniądze i kontrolę nad kontem” – przekazuje klientom PKO Bank Polski.

Jak wyczulaliśmy w poprzednich artykułach dotyczących prób wyłudzeń i oszustw najważniejsze jest, aby zawsze bezwzględnie dokładnie zapoznawać się z treścią otrzymywanych wiadomości. Zwłaszcza jeżeli nie wykonywaliśmy w ostatnim czasie żadnych czynności, które mogłyby wygenerować odzew ze strony różnego rodzaju instytucji, powinno to zwrócić naszą uwagę.

Przestępcy posiadają szeroki wachlarz oszustw od zasypywania klientów rzekomymi promocjami po weryfikacją tożsamości grożąc blokadą dostępu do konta.

Nie poprawna forma językowa, błędy to również sygnał do wzbudzenia podejrzeń. Nie klikajmy w podejrzane linki, dokładnie sprawdzajmy kto adresuje do nas wiadomość.
W razie jakichkolwiek problemów najlepiej nie zwlekając skontaktować się z obsługą klienta i zaalarmować o swoich podejrzeniach, tym samym chroniąc innych użytkowników.

Tematy: Ostrzeżenia PKO BP

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *