WAŻNE

    Oszuści podszywają się pod konsultantów banku

    Przestępcy coraz częściej korzystają z metody spoofing, czyli podszywaniu się pod bank. Instytucje finansowe udostępniają możliwość weryfikacji dzwoniącego konsultanta z ich banku.
    Spoofing - oszuści podszywają się pod konsultantów banków
    Spoofing – oszuści podszywają się pod konsultantów banków

    W każdej metodzie przestępców chodzi o wyłudzenie naszych danych do logowania do banku. Z informacji banków wynika, że w ostatnich miesiącach popularności nabiera metoda zwana Spoofingiem.

    Spoofing, czym jest i jak się przed nim chronić?

    Spoofing to nic innego jak podszywanie się pod przedstawiciela banku lub konsultanta. Oszuści dzwoniąc do ofiary najpierw próbują zdobyć jej zaufanie, a następnie uzyskać dostęp do konta bankowego klienta banku. Zawsze przypominamy naszym czytelnikom, aby nie podawać danych do logowania osobom trzecim. Bank nigdy nie poprosi Cię o podanie swojego hasła.

    Może Cię zainteresować: Bezpieczne logowanie do PKO

    Weryfikacja rozmówcy

    W pierwszej kolejności zareagowały bank ING oraz mBank. Jak podaje Niebezpiecznik na Twitterze banki udostępniły narzędzia dla swoich klientów w celu obrony przed atakiem.

    Nigdy nie podawaj danych do logowania

    W każdym przypadku, gdy otrzymujesz telefon z banku musisz założyć na wstępie, że może być to próba oszustwa. Prawdziwy konsultant banku nigdy nie poprosi Cię o hasło do konta czy kod SMS do przelewu.

    Sprawdź też: Logowanie do Santander24

    Tematy: ING Bank