Oszuści podszywają się pod konsultantów banku

Przestępcy coraz częściej korzystają z metody spoofing, czyli podszywaniu się pod bank. Instytucje finansowe udostępniają możliwość weryfikacji dzwoniącego konsultanta z ich banku.
Spoofing - oszuści podszywają się pod konsultantów banków
Spoofing – oszuści podszywają się pod konsultantów banków

W każdej metodzie przestępców chodzi o wyłudzenie naszych danych do logowania do banku. Z informacji banków wynika, że w ostatnich miesiącach popularności nabiera metoda zwana Spoofingiem.

Spoofing, czym jest i jak się przed nim chronić?

Spoofing to nic innego jak podszywanie się pod przedstawiciela banku lub konsultanta. Oszuści dzwoniąc do ofiary najpierw próbują zdobyć jej zaufanie, a następnie uzyskać dostęp do konta bankowego klienta banku. Zawsze przypominamy naszym czytelnikom, aby nie podawać danych do logowania osobom trzecim. Bank nigdy nie poprosi Cię o podanie swojego hasła.

Może Cię zainteresować: Bezpieczne logowanie do PKO

Weryfikacja rozmówcy

W pierwszej kolejności zareagowały bank ING oraz mBank. Jak podaje Niebezpiecznik na Twitterze banki udostępniły narzędzia dla swoich klientów w celu obrony przed atakiem.

Nigdy nie podawaj danych do logowania

W każdym przypadku, gdy otrzymujesz telefon z banku musisz założyć na wstępie, że może być to próba oszustwa. Prawdziwy konsultant banku nigdy nie poprosi Cię o hasło do konta czy kod SMS do przelewu.

Sprawdź też: Logowanie do Santander24

Tematy: ING Bank