News / Bankowość / Klienci Millennium Bank zagrożeni atakiem
Klienci Millennium Bank zagrożeni atakiem
Zmasowany atak drogą mailową oraz przez wiadomości SMS na klientów Millennium Bank. Jesteś klientem tego banku? Zobacz na co zwrócić uwagę, aby nie stracić pieniędzy z konta bankowego.
Jesteś klientem Millennium Bank? Uważaj na podejrzane SMSy i wiadomości email / fot. Monica Sauro
Od kilku dni trwa zmasowany atak na klientów banku Millennium. Cyberprzestępcy korzystają z dwóch metod wyłudzenia Twoich danych osobowych oraz logowania do konta bankowego. Atak odbywa się poprzez wiadomości tekstowe SMS oraz pocztę elektroniczną e-mail. W obu przypadkach do wiadomości zostaje dodane łącze przekierowujące do fałszywej strony internetowej. Pod żadnym pozorem nie klikaj w link!
Przykłady fałszywych wiadomości
W treści SMS zostajesz poinformowany o ograniczeniu dostępu do konta i o tym, aby je odblokować należy przejść przez łącze. Treść fałszywego SMSa, który informuje o ograniczeniu dostępu do rachunku bankowego / źródło: dobreprogramy.pl
Podobna sytuacja wygląda w przesłanym e-mailu, zostajesz poinformowany o braku kompatybilności z nowym systemem bezpieczeństwa. Oczywiście, aby to naprawić należy przejść na stronę internetową podaną w linku. Łącze prowadzi do fałszywej domeny, gdzie możesz utracić swoje dane do logowania. Wszelkie tego typu próby należy zignorować i nie przechodzić na załączone strony.
Treść fałszywego e-maila, który informuje o braku zgodności z nowymi standardami bezpieczeństwa / źródło: dobreprogramy.pl
Sprawę można również zgłosić do instytucji, która zajmuje się takimi tematami. Instytucją, która bada cyberprzestępstwa jest CERT Polska – bezpośredni kontakt telefoniczny 799 448 084