Otrzymana wiadomość po dłuższej chwili zastanowienia odkrywa przed klientem uchybienia, które mogą świadczyć o próbie oszustwa.
Po raz kolejny naciągacze próbują skłonić użytkowników do kliknięcia w link – rzekomo zawierający innowacyjną i bezpieczną usługę uwierzytelniania klienta.
W żadnym wypadku nie należy klikać w link. Każda taka czynność może prowadzić do instalacji złośliwego oprogramowania lub ujawnienia danych z kart płatniczych, haseł itp.
Oszuści w fałszywej wiadomości e-mail przesyłają następujące treści:
„Drogi Kliencie,
Nasz system wykryje, że nie aktywowałeś jeszcze naszej nowej usługi bezpieczeństwa Hsbc Secure Key, dzięki czemu możesz łatwo kontrolować swoje konto online:
Otrzymany SMS-em kod zniknie z końcem września 2022 r., teraz korzystaj z nowych, darmowych zabezpieczeń do kontrolowania zakupów internetowych.
Aktywuj usługę: tutaj fałszywy link
Zidentyfikuj się za pomocą swoich danych bankowych. Wpisz kod wysłany do Ciebie SMS-em na numer telefonu podany w Twoim banku.”
Jak widać na przestrzeni ostatnich lat ciągle rozwijająca się grupa oszustów nie pozwala klientom bankowości elektronicznej uśpić swojej czujności.
Każda próba oszustwa powinna być przez nas wychwytywana oraz zgłaszana odpowiednim organom.
Zachowaj czujność: Kolejne szkodliwe aplikacje w Sklepie Google Play